Witajcie na moim blogu.

Cieszę się że tu trafiliście. Czy to z namysłem czy przez przypadek, mam nadzieję że to co tu zobaczycie choć troszeczkę sprawi wam przyjemność, badź w jakikolwiek sposób zainspiruje do tworzenia czegokolwiek :)

Będzie mi bardzo miło jeśli zostawisz tu ślad swoich odwiedzin.

wtorek, 4 września 2012

TEN MOMENT - MUZYKA I TANIEC!!!

Kiedyś brałam udział w wyzwaniu fotograficznym u San Mai
Bardzo mi się podobało dlatego znów postanowiłam wziąść udział w kolejnej zabawie :)

Tym razem

Moim zdaniem fantastycznie TEN MOMENT został uchwycony w tych figurach przedstawiających TANIEC i MUZYKĘ,
dlatego zrobiłam zdjęcie i postanowiłam wystawić je w wyzwaniu.








(wybaczcie ale miałam problemy z dołączeniem tu załącznika z Youtube dlatego odnośnik)  

Miłego słuchania :))) 

Tekst piosenki:

In Dublin's Fair City
Where the girls are so pretty
I first set my eyes on sweet Molly Malone
As she wheel'd her wheel barrow
Through streets broad and narrow
Crying cockles and mussels alive, alive o!

Chorus
Alive, alive o!, alive, alive o!
Crying cockles and mussels alive, alive o!

She was a fishmonger
But sure 'twas no wonder
For so were her father and mother before
And they each wheel'd their barrow
Through streets broad and narrow
Crying cockles and mussels alive, alive o!

Chorus

She died of a fever
And no one could save her
And that was the end of sweet Molly Malone
But her ghost wheels her barrow
Through streets broad and narrow
Crying cockles and mussels alive, alive o!


Kim byla nasza bohaterka i czym sie wsławila dla mista iż zaczęto o niej układac piosenki ? Kim byla kobieta ktorej imieniam nazywane sa paby ? Wsrod historykow toczy sie spor o autentycznosc tej postaci i o to czym tak naprawde zajmowala sie nasza Molly. Prawie wszystko co zostalo powiedziane o niej wyglada na barwne spekulacje, ktore warto przesledzic aby zobaczyc jak wazna jest to postac dla tego miasta i ludzi tutaj mieszkajacych.

Z tekstu piosenki wiadomo, ze byla mloda,piekna sprzedawala owoce morza na ulicach Dublina i niestety zmarla mlodo z powodu febry. Piosenka stala sie nieoficjalnym hymnem Dublina a kibice sportowi nieraz spiewaja ja na trybunach. Jednoczesnie oficjalna wersja mowi o tym ze nie istnieje zadna ewidencja ktora potwierdzila by w 100% autentycznosc 17 wiecznej mieszkanki miasta. Przez wieki w tym miescie zylo wieke kobiet o tym samym nazwisku i nie ma zadnych wzmianek ktore bezposrednio mialyby wskazywac na konkretne bohaterke.

Molly zostala uwieczniona w postaci kobiety pchajacej wozek i znajduje sie przy jednej z wazniejszych ulic handlowych Dublina – Grafton St. w rejonie gdzie nasza bohaterka zyla i pracowala ( w dzien jako sprzedawczyni a w nocy jako prostytutka ktora sprzedawala swoje cialo studentom Trinity College). Statua stala sie najbardziej rozpoznawalnym pomnikiem miasta.
(tekst pochodzi z agajavi.wordpress.com)




5 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny i miłe słowa.
Zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...